Friday, April 22, 2011

Perempuan seksi, racun dunia..

 Pada  Semester II 2009/2010. Kami para pelajar Kursus Ko-kurikulum Badminton II HHHS1203 (Set 1) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM mengadakan pertandingan Kejohanan Badminton Antara Pasukan adalah satu acara simulasi. 
Badminton, badminton.. Inilah subjek yang ambil semasa tahun satu..Entahla..Kenapa permain badminton kebanyakkan adalah bangsa cina? kenapa pilih subjek ini?Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian. 
Tuan Muhid adalah jurulatih kami.Walaupun asyik kena complaint, tapi dalam semua pelatih sayalah paling rapat..hahaha


Jurulatih : "wan cuba kamu pukul shuttle tu kuat sikit, macam tak makan nasi ja!!!
Wan :Sir, wan dah habis tenaga pukul shuttle nie tetapi shuttle still tak nak pergi jauh..ha3
Jurulatih : saya tengok raket bukan main mahal tapi pukul shuttle..erggg..
Wan :  eh,eh, raket kesayangan wan pulak yang dipersalahkan..
Jurulatih : habis tu, macam mana dengan kejohanan badminton antara pasukan nanti.
Wan : baikkkk sir, wan akan usahakanya


Erm, nak buat macam mana, badminton kena main dua orang, bila ajak kawan semua tak nak main, tak kan la nak main dengan monyet kolej Burhanuddin Helmi..(^_^)
P/s: nak berlawan dengan wakil negeri tpi.....wakil kelas pon tak lepas, apatah lagi wakil negeri..dulu dekat sekolah mana ada main macam nie..perempuan main boling kelapa, air dalam botol ja, badminton jauh sekali
..
sir, walaupun tak berapa pandai praktikal tapi boleh la dalam ilmu teori
Selepas menjalani latihan Badminton, jom kita pi makan dekat Bangi.
Semasa makan, ada seorang kawan non-muslim tanya:


Non-muslim : wan sebab apa orang Islam pakai tudung dalam rumah, tak ke susah? bukan pakai dekat luar rumah ke?


wan :0wh, mybe dalam rumah tu ada abang ipar dia ataupun orang yang boleh berkahwin dengannya.(abang ipar....) sebenarnya memang Islam mewajibkan perempuan menutup aurat sebab dapat mengelak  gangguan daripada golongan yang ada niat jahat terhadap kita, menjaga kerhormatan diri dan terhindar daripada fitnah. 


Non-Muslim : 0oo, habis tu. Apa pandangan orang Islam terhadap orang yang tidak tutup aurat..


wan : Adoii, perkara yang perlu dikeji bukan kepada agamanya, tetapi kepada perbuatanya..Dia tak nak ikut perintah Allah...Majoriti mereka yang tidak tutup aurat inilah yang menyebabkan timbulnya isu kena rogol, buang anak dan sebagainya..


Inilah kali pertama jejak kaki di UKM orang tanya soalan..terketaq-ketaq menjawabnya..satu-satunya wakil Fakulti Pengajian Islam yang ambil badminton..Macam mana la, bila keluar nanti..

Andai terasa hidayah menyinggah
Lakukan yang betul mengikut sunnah
Menutup aurat jangan sekali dirasa payah
Mengapa diperleceh, itukan perintah

Oleh itu, kawan-kawan..kalau orang tanya soalan inilah jawapan yang perlu diberi apabila tegur tentang aurat :

1) "Walaupun kami tak pakai tudung, tapi kami sembahyang. Baik dari yang pakai tudung tapi tak sembahyang.."
Dua-dua jenis golongan ni sama-sama teruk. Sembahyang dan pakai tudung (tutup aurat) itu WAJIB dalam Islam ,kalau tak buat salah satu akan tetap berdosa besar. Jangan nak bangga diri konon lebih baik..
2) "Pakai tudung labuh tapi perangai buruk nak buat apa, baik lagi orang yang tak pakai tudung, tapi hati baik..."
Pakai tudung dan menutup aurat itulah yang membezakan antara wanita Islam dan wanita bukan Islam. Hati baik walaupun tak perlu tutup aurat, itu macam ciri-ciri orang kafir bunyinya. Orang kafir memang sebegitu, pakai skirt pendek, pakai baju ketat tetapi hati baik. Habis apa yang membezakan wanita Islam ?
3) "Suka-suka hati ja nak paksa-paksa kami solat, suruh kami pakai tudung, kan dalam Islam tiada paksaan ?"
Ayat Al-Quran "..tiada paksaan dalam Islam" itu merujuk kepada orang-orang bukan Islam tidak wajib menganut dan mengikut cara Islam jika mereka tidak rela. Tetapi untuk orang-orang Islam, mereka BOLEH DIPAKSA untuk mengikut hukum-hukum syariah yang ada...contohnya hukum hudud....qisas..tak payah putar belit pulak...anak tak tutup aurat, boleh dipaksa dan dihukum sepatutnya..
4) "Kami pakai ketat-ketat  pun, kami masih pakai tudung.. apa salahnya ?"
Pakai pakaian yang menampakkan bentuk badan (ketat-ketat), sama ja macam tak pakai pakaian langsung. Ertinya dalam Islam, kalau seseorang wanita memakai baju ketat dan seluar sendat tu, samalah macam orang yang berbogel. Tudung tu kira tiada makna...bertudung tetapi nampak macam telanjang, apa gunanya..?
5) " Tipulah pakai sanggul tinggi-tinggi tu tak cium bau syurga..?
Hukum pakai sanggul tinggi, hadis mengatakan jika pakai takkan cium bau syurga. So kalau tak nak cium bau syurga takpela, teruskan pakai la sanggul tinggi (macam bonggol unta) tu...
.