assalamu alaikum Pictures, Images and Photos

Thursday, March 29, 2012

Ku Menunggumu Kerana Allah

Bismillahirrahmaanirrahiim


Aku Menunggumu kerana ALLAH - Duhai Engkau Calon Imamku


Ini bukan sekadar kata..
Agar kamu jatuh hati padaku..
Namun ini adalah kejujuranku..
Mengapa aku berkata seperti ini?
Kerana aku menyukai orang yang mencintai-Nya
Mencinta Rasul-Nya..
Dan dengan keteguhanmu dapat mengajakku untuk semakin mencintai-Nya..

AKU MERINDUKANMU KERANA ALLAH

Ini bukan untaian rahsia dalam hatiku untuk memikatmu.., mengapa demikian?
Kerana aku tahu mengucapkan itu menyempurnakan hidupku..
Dan pernikahan adalah sunnah RASULULLAH dan dia adalah kekasih ALLAH..
Cinta adalah anugerah-Nya yang wujud dihati orang yang dikehendaki-Nya bagaimana aku tidak merindukan kehadiranmu wahai kekasih..

AKU MENUNGGUMU KERANA ALLAH

Ini bukan desakan perasaan untuk sebuah penantian, tetapi mengapa?
Kerana aku tahu diriku banyak kekurangan..
Dan kerananya, ku perlukan seseorang yang lebih halus untuk menaklukan hatiku..
Yang tegas dan teguh untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izin-Nya..


Aku tahu terlalu banyak harus kuperbaiki
Kerananya aku menunggumu untuk menjadi pendampingku dengan tulusmu..
Untuk lebih mengajariku dengan sabar hingga kenikmatan imamku terhadap-Nya..

Semakin dalam dengan izin-Nya..

Aku tahu dalam hatiku aku tak ingin hidup sendiri kerana aku berharap ALLAH menganugerahkan padaku seseorang imam untuk berbagi banyak hal dan menerima kekurangan diri..
Bila benar ada dalam hidupku..
Semoga ALLAH memantapkan hati kita dan mendekatkan kita dijalan yg diredhoi-Nya..

Aku mencintaimu kerana ALLAH..
Aku merindukanmu kerana ALLAH..
Aku menunggumu kerana ALLAH..

Di raga manakah kamu berada?
Dari sini ku menatap jejakmu bagaikan menari dengan angin..

Di antara gemuruh ombak kerinduanku terasa getarku..
Izinka bisik hatiku sebagai petunjuk arahmu dengan izin-Nya..

YA RABB..
Rendamkanlah rinduku dijalan yang terbaik menurut ENGKAU untuk dunia dan akhiratku..

Bila saudara dan teman tidak cukup menemani kehidupanku..
Maka hari itu yang aku tunggu..
Penantiku pasti karena ENGKAU tidak pernah alpa dalam berjanji dalam kalam-MU..

Dan dari tiap-tiap sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan. (Az-Zaariyat 49)

Salam Santun Erat Silaturahmi Dan Ukhuwah Fillah




No comments:

Post a Comment